Kalenderhändelser december 2020

I början av december varje år brukar vi ta en tur på bibliotekens sociala medier för att se hur årets julkalendrar ser ut. I år är det fler än någonsin. Vi har listat de vi hittat. In och inspireras av varandra.

Karlshamn ger bok- och medietips på Instagramkontot @bibliotekkultur Länk till annan webbplats..

Karlskrona öppnar paket med boktips varje dag på sin Facebooksida Biblioteken i Karlskrona Länk till annan webbplats..

I Ljungby har chefen tagit semester och en ung spoling tagit över. De dagar vi inte följer det dramat så tipsar de om enkla pyssel. Allt på deras Facebookkonto Ljungby bibliotek Länk till annan webbplats..

Markaryd har gömt bokkassar, som första man dit får, runt om i samhällena och ledtråden var de finns med ett roligt rim finns på kommunens Facebooksida Länk till annan webbplats..

Ronneby bjuder också på paket med boktips på antingen Facebook Länk till annan webbplats. eller Instagram @bibliotekronneby Länk till annan webbplats..

Tingsryd har fått påhälsning av, ja, av vem då? Följ på deras Facebooksida Länk till annan webbplats..

Uppvidinge har juliga boktips i deras @Bokskatten Länk till annan webbplats. på Instagram.

Växjö bibliotek lägger ut boktips på Instagram under @vaxjobibblan Länk till annan webbplats..

Härligt med så många kreativa lösningar på bok- och medietips! Många snygga och trevliga kalendrar. Är det någon kalender som sticker ut i år? Det ska väl vara Tingsryd och Markaryd, vem är det som stökar i Tingsryd vill man ju veta och kul med bokkassarna runt om i Markaryd. In och inspireras av varandra.

Vill också passa på att tipsa om Regionbibliotek Region Kalmar läns kalender Länk till annan webbplats. med rim och tips om bra omvärldsbevakning varje dag.

Har vi missat någon, kontakta Anna på BiBK så lägger hon till dem.

En julkalender med siffror