Med önskan om en god jul och ett utvecklande nytt år!

Efter ett år av ständig beredskap på omställning vill vi på BiBK önska er alla några riktigt lugna, sköna och avkopplande helgdagar. Förhoppningsvis med tid för tillbakablickar, eftertanke och reflektion.

Under året har vi arbetat fram en ny regional biblioteksplan som har fått undertiteln "Hållbarhet, relevans och likvärdighet". De utvecklingsområden som vi kommer att fokusera särskilt på under åtminstone de närmsta tre åren är ”Stärkt biblioteksregion”, ”Agent för demokratin”, ”Folkets bibliotek” samt ”Att stärka människors språk” och just nu roar vi oss med att planera och framtidsspana för att få på plats en verksamhetsplan med utgångspunkt i biblioteksplanen.

Det här berättar vi mer om i senaste nyhetsbrevet. Dessutom intervju med deltagar i kursen Att handleda kreativt skrivande, rapport från programutbildningen, tips på kurser och så har vi läst en hög rapporter. Trevlig läsning!

Läs hela nyhetsbrevet här Länk till annan webbplats.

Bibks personal