Tamara Mivelli. Foto Magnus Liam Karlsson

Hjärtans fröjd-priset på Smålit

Litteraturfestivalen Smålit i Jönköpings län har bjudit in oss för att tala om Hjärtans fröjd-priset i synnerhet och ungdomslitteratur i allmänhet. Tamara Mivelli som tog emot det alldeles nya priset 2021 är på plats, liksom BiBK:s verksamhetsutvecklare Camilla Carnmo i ett samtal med ungdomsbibliotekarien Mi Brötegård från Jönköping.

Ur Smålits program:

Lördag 5 februari. Kl 14.00 - 14.20. Litteraturscenen Jönköpings stadsbibliotek.

"När det inte fanns något pris för att hylla ungdomslitteraturen, tog Region Blekinge saken i egna händer. De har nu skapat priset Hjärtans fröjd, som tilldelas årets bästa ungdomsroman. Så, vilken bok vann? Och hur är en riktigt bra bok? Vilka trender dominerar bland böcker för unga vuxna? Bibliotekarien Mi Brötegård och vinnaren av priset 2021 Tamara Mivelli intervjuas av Camilla Carnmo."